
آرش نجفی، عضو هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران و رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در حاشیه کمیسیون انرژی اتاق تهران، عنوان کرد که استفاده از فناوری ذخیرهسازی برق در زمانهای غیرپیک راهکار مناسبی برای کاهش مخاطرات برق در صنایع است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران استفاده از سیستمهای ذخیرهساز برق در بخش خانگی را راهکار مناسبی برای کاهش قطعی برق در صنایع عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، آرش نجفی توضیح داد: وزارت نیرو برای تامین برق خانگی اقدام به قطع برق صنایع کرده و این سیاست طی سالهای اخیر شدت و حدت بیشتری پیدا کرده است. با توجه به زمانبری و هزینهبری ایجاد نیروگاههای جدید، راههای دیگری به جز افزایش تولید برق نیز میتواند در کوتاهمدت به کاهش قطعی برق صنایع منتج شود که بهرهگیری از سیستمهای ذخیرهساز برق در ایام غیرپیک یکی از این راهکارهاست.
عضو هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت ایران افزود: با استفاده از این فناوری در ایام غیرپیک، برق خانگی امکان ذخیرهسازی پیدا میکند. با توجه به اینکه معمولا صنایع به پای تامین برق خانگی ذبح میشوند، با استفاده از این ذخیرهسازها که در بخش خانگی کاربرد دارد، میتوان برق صنایع را قطع نکرد. یعنی در زمان پیک، بخش خانگی میتواند از برق ذخیرهسازی شده استفاده کند و تامین برق صنعت استمرار پیدا کند.
آرش نجفی که در حاشیه نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با روابط عمومی اتاق تهران گفتوگو داشت، افزود: اهمیت بهرهگیری از این فناوری از آن جهت است که ظرف یکی دو سال آینده، کمبود برق ممکن است، صنعت را دچار عارضه ورشکستگی کند؛ در حالی که ذخیرهسازها در کنار سایر روشهای تامین برق به پایداری انرژی در شبکه کمک میکند.
ویدئوی گفتوگو با آرش نجفی را در کانال آپارات اتاق تهران تماشا کنید: https://www.aparat.com/v/szzesyg