
سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران، با اشاره به استقبال فعالان اقتصادی خارجی از رویداد پنجروزه اکسپو تاکید کرد که شواهد و قرائن نشان میدهد که بازرگانان و فعالان اقتصادی خارجی، راغب به توسعه مبادلات با ایران هستند.
رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران فعالیت ایران اکسپو 1404 در پنج روز برگزاری این رویداد را کمنظیر توصیف کرد و گفت: رونقی که در سالن 44 خلیج فارس وجود داشت، حاصل فعالیت مشترک و بسیار ارزنده، میان اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران و همچنین اتاقهای بازرگانی در سرتاسر کشورها بود. مهمانهای خارجی، بهخوبی به سمت این نمایشگاه هدایت شدند و بخشی از مقاصد صادراتی فعالان اقتصادی در این نمایشگاه اکسپو، حاصل شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، سعید تاجیک که معتقد است چندین سال بود که نمایشگاه ایران اکسپو به این پرشوری برگزار نشده بود؛ اما در دو سال گذشته رونق دوباره به نمایشگاه اکسپو بازگشته است، بیان کرد: سازمان توسعه تجارت و اتاق تهران موفق شدند که در این نمایشگاه و با همکاری یکدیگر، بخشی از مشکلات محیط کسبوکار را بررسی کنند تا تشکلهای حاضر در نمایشگاه هم بتوانند توانمندیهای بخش خصوصی واقعی را به دنیا معرفی کنند.
تاجیک در پایان با توجه به حضور کمسابقه هیاتهای خارجی در نمایشگاه، استدلال کرد: طرفهای خارجی، تمایل زیادی به تعامل تجاری با شرکتهای ایرانی دارند و چنانچه مشکل تحریم حل شود، میزان مبادلات تجاری نیز افزایش مییابد.
ویدئوی این گفتوگو را در آپارات تماشا کنید: https://www.aparat.com/v/iyo99f8