
اتاق بازرگانی تهران در چهارمین روز نمایشگاه ایران اکسپوی 1404 میزبان محمدصادق معتمدیان، استاندار استان تهران، بود. این مقام مسئول در جریان بازدید از غرفه اتاق تهران، توضیح داد که اکسپو، فرصتی کمنظیر است که میتواند موجب افزایش میزان سرمایهگذاری داخلی و خارجی در کشور شود.
اتاق بازرگانی تهران در واپسین روزهای نمایشگاه ایران و اکسپوی 1404، میزبان استاندار تهران بود. محمدصادق معتمدیان، بیست و چهارمین استاندار استان تهران، در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه ایران و اکسپو، مهمان اتاق تهران شد. او در جریان این بازدید، گفت: اگر بخواهیم تفاوت نمایشگاه ایران اکسپوی امسال را با همین رویداد در سال گذشته مقایسه کنیم، تفاوتهای قابل توجهی مشهود و محسوس است.
به گزارش روابطعمومی اتاق تهران، معتمدیان با اشاره به افزایش تعداد شرکتکنندگان در نمایشگاه ایران اکسپوی 1404، اظهار کرد: همان طور که کاملاً مشخص است، تعداد شرکتکنندگان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و بالغ بر 104 کشور جزو شرکتکنندگان در این رویداد هستند. علاوه بر فعالان اقتصادی خارجی که در نمایشگاه حاضر شدند، مقامات دولتی و مسئولان کشوری خارجی نیز از جمله حاضران در ایران اکسپو 1404 هستند.
به گفته معتمدیان و طبق آخرین آمار، بیش از دو هزار و 500 فعال اقتصادی در این نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند و این مقدار، حدود 30 درصد بیشتر از همین آمار در سال گذشته است. استاندار تهران با اشاره به همین امر، ادامه داد: انعقاد تفاهمنامهها و قراردادهایی داخلی و خارجی، نقطه شروع سرمایهگذاری مولد در کشور است. اتفاق بسیار مطلوبی که در هفتمین رویداد اکسپو شاهد آن بودیم، شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری در سرتاسر کشور است. به همین دلیل است که معتقدم اکسپو فرصتی بیبدیل است که در آن میتوان ظرفیتها و پتانسیلهای درون کشور را به همه جهان معرفی کرد و ارائه داد.
معتمدیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به رویکردهای جدید دولت چهاردهم در بخش اقتصاد و توجه مخصوص مقام معظم رهبری به تزریق سرمایههای جدید به کشور، امید است که بهزودی گشایشهایی در کشور رخ دهد.
جبرائیل برادری، مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، داود طبرسا، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان تهران، سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران، مهدی سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بهزاد سام دلیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و همچنین علی طلوعی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از جمله مهمانان غرفه اتاق تهران در سالن 18 بودند. به موازت این، مسئولان راهبر زنجیره ارزش در وزارت کشور، نیز به غرفه اتاق تهران سری زدند و با مدیران استان، نشستی برگزار کردند.
مدیران دولتی، در جریان بازدید خود از غرفه اتاق تهران، جویای اطلاعاتی درباره تفاهمنامههای بینالمللی و داخلی منعقد شده در اتاق تهران شدند.
امروز، جمعه، آخرین روز نمایشگاه ایران و اکسپوی 1404 است. اتاق تهران به اطلاع همه علاقمندان میرساند که غرفههای اتاق همچنان در آخرین روز نمایشگاه، فعال است. فعالان اقتصادی و دنبالکنندگان اخبار اقتصادی، میتوانند آخرین خبرهای مربوط به نمایشگاه ایران و اکسپوی 1404 را در سایت اتاق تهران مشاهده کنند.
