
اتاق بازرگانی تهران که با حضور در ایراناکسپو 1404 با حضور در پاویون اتاقهای بازرگانی در سالن خلیج فارس و همچنین حضور در پاویون استانداری تهران، حضور فعالی در این رویداد بزرگ بینالمللی دارد، همایشی تحت عنوان « همگرایی اتاقهای بازرگانی: فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری در توسعه زنجیرههای ارزش» را روز سهشنبه 9 اردیبهشت از ساعت 15 در سالن مروارید خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی برگزار میکند.
اتاق بازرگانی تهران در چارچوب برنامههای ایران اکسپو 2025، همایش «همگرایی اتاقهای بازرگانی: فرصتها و چالشهای سرمایهگذاری در توسعه زنجیرههای ارزش» را با حضور نمایندگان بخش خصوصی از سراسر کشور و اعضای اتاقهای بازرگانی ایران، تهران و استانها برگزار میکند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران این همایش در تاریخ نهم اردیبهشتماه 1404، از ساعت 15:00 در سالن مروارید خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میشود. این همایش فرصتی بینظیر برای گردهمایی رؤسای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و بررسی راهکارهای عملیاتی برای ارتقای سرمایهگذاری و تقویت زنجیرههای ارزش در اقتصاد ایران فراهم میکند.
در این همایش محمود نجفی عرب رئیس اتاق تهران، پیام باقری عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایبرئیس اتاق ایران و عیسی منصوری اقتصاددان و رئیس مرکز پژوهشهای اتاق ایران سخنرانی میکند. همچنین و ابوالفضل کودهئی، معاون وزیر اقتصاد و سرپرست سازمان سرمایهگذاری كمكهای اقتصادی و فنی ایران نیز مهمان و سخنران ویژه این همایش است.
با توجه به اینکه سال جاری سال «سرمایهگذاری برای تولید» نامگذاری شده است، اتاقهای بازرگانی میتوانند نقش محوری در جذب سرمایه، ارتقای بهرهوری و پیوستن به زنجیرههای ارزش منطقهای و جهانی ایفا کنند. این همگرایی بهعنوان راهبردی کلیدی برای عبور از موانع و بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی و منطقهای مطرح است و میتواند زمینهای مناسب برای جذب سرمایه، تبادل تجارب و توسعه همکاریهای راهبردی فراهم سازد.
