رئیس اتاق بازرگانی تهران در آستانه آغاز به کار رویداد بین‌المللی ایران‌اکسپو عنوان کرد

اکسپو باید به محل جذب سرمایه برای تولید تبدیل شود

تاریخ 1404/02/07 ساعت 14:25

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به برپایی هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست، از فعالان اقتصادی برای حضور در این رویداد و کمک به برندسازی محصولات و کالاهای ایرانی دعوت و اعلام کرد غرفه اتاق تهران در سالن‌های 44 (خلیج فارس) و 18 برپا و آماده خدمات‌رسانی به اعضا و فعالان اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هفتمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور با نام ایران اکسپو 2025 از هشتم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود، اعلام کرد که در این رویداد پنج روزه باکیفیت‌ترین کالاهای ایرانی که از لحاظ قیمتی نیز توان رقابت با کالاهای خارجی را دارد به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمود نجفی عرب افزود: اخبار منتشر شده از سوی برگزارکنندگان نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این دوره صورت گرفته و نزدیک به سه هزار فعال اقتصادی از 110 کشور دنیا برای بازدید از نمایشگاه درخواست حضور داشته‌اند که نشان می‌دهد اکسپو در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بیشتر مورد اقبال قرار گرفته است.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: به نظر من آغاز فرآیند مذاکرات ایران و آمریکا و علامت‌های مثبتی که از پیشرفت روند گفت‌وگوها توسط دو طرف به بیرون مخابره شد، در اوج گرفتن استقبال فعالان اقتصادی خارجی از این نمایشگاه بسیار موثر بوده و به نوعی این احساس را در بازارهای بین‌المللی ایجاد کرده که احتمال رفع محدودیت‌های تحریمی بالا رفته و در نتیجه مسیرهای مبادله کالا بین بازار ایران و بازارهای جهانی به زودی گشوده خواهد شد که می‌تواند یک بازی برد-برد را برای طرفین آغاز کند.

نجفی عرب ایران اکسپو را میدان بازی بخش خصوصی و عرصه ارائه ظرفیت‌های بالا و توانمندی‌های رقابتی بنگاه‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی دانست و تاکید کرد که اتاق بازرگانی تهران به عنوان خانه فعالان بخش خصوصی حضور پررنگی در این رویداد دارد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران ادامه داد: اتاق تهران هم در پاویون اختصاصی اتاق‌های بازرگانی در سالن خلیج فارس (44) حضور دارد و هم در کنار استانداری تهران در سالن 18 به طور فعال حاضر خواهد بود و در هر دو پاویون تلاش داریم با کمک به فعالان اقتصادی کشور در راستای توسعه صادرات کشور گام برداریم.

او اشاره کرد که برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور هیات‌های خارجی و نشست‌های مذاکره مستقیم صورت گرفته که به طور مشخص از طریق سایت اتاق اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نجفی عرب ادامه داد: هم‌چنین در روز دوم اکسپو نیز همایشی با حضور نمایندگان بخش خصوصی از اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار کنیم و «فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در توسعه زنجیره‌های ارزش» را بررسی کنیم که هم از نظر جلب سرمایه‌گذاری داخلی و هم جذب سرمایه‌گذاری خارجی یک اقدام ضروری است.

رئیس اتاق تهران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سرمایه‌گذاری در تولید» افزود: هم دولت و هم بخش خصوصی باید آمادگی کاملی داشته باشند که بتوانند به این شعار جامعه عمل بپوشانند و به نحو مطلوب از مسئولیتی که بر دوششان گذاشته شده است بربیایند.

 

 
👈این ویدئو را در آپارات با سرعت و کیفیت دلخواه هم می‌توانید مشاهده کنید: https://www.aparat.com/v/vayb5td