سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران از چشم‌انداز صنعت در سال 1404 می‌گوید

امسال باید صنعت کشور را نجات دهیم

تاریخ 1404/01/09 ساعت 11:36

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران، در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران در مورد چشم‌انداز صنعت کشور در سال 1404 از شرایط سخت صنعت و قرار گرفتن آن در آستانه یک پدیده نامطلوب و مخرب گفت و ابزار امیدواری کرد در سال جدید با برقراری تعامل سازنده با دنیا و بهبود یافتن مشکلات داخلی مانند ناترازی انرژی به سمت توسعه صنعت حرکت کنیم.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران شرایط صنعت کشور در سال 1403 را دور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود خواند و عنوان کرد در صورت تداوم شرایط در سال 1404 صنعت کشور در شرایط بسیار بدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی گفت: سال 1403 به‌رغم همه شعارها و تاکیدهایی که برای توسعه اقتصاد کشور وجود داشت، سال خوبی برای صنعت نبود. صنعتگران با مشکلات بسیار بزرگی از جمله ناترازی‌های برق، گاز و آب و به طور کل انرژی و هم‌چنین تنگنای مالی مواجه بودند. در یک کلام ارزیابی من از سال 1403 خوب نیست چون هم کاهش تولید را تجربه کردیم و هم با مشکلات بزرگ و متعددی مواجه شدیم و نتوانستیم آن‌طور که در توان‌مان بود به مردم و جامعه خدمت کنیم.

او ادامه داد: برای سال 1404 اگر قرار باشد ناترازی‌ها هم‌چنان ادامه‌دار باشد، بدون تردید ضایعات و صدمات سنگینی به صنعت کشور وارد خواهد شد اما امیدواریم با قول‌هایی که دولت داده و به نتیجه رسیدن اقداماتی که برای کاهش ناترازی انرژی آغاز شده است، بخشی از کمبودها و مشکلات زیرساختی مدیریت شود. به طور خاص با توجه به سال آبی نامناسبی که داشته‌ایم، ضرورت دارد تدابیر خاصی برای مدیریت تامین آب مورد نیاز مردم و صنعت اتخاذ شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: فارغ از ناترازی‌ها به نظرم بزرگ‌ترین مساله ما که سایه سنگینی روی صنعت انداخته است، مساله تحریم‌ها و تحولات سیاسی است. به نظر می‌رسد شرایط سخت‌تری در این حوزه ایجاد شده و ما امیدواریم که نظام حکمرانی سیاسی کشور بتواند با ایجاد ارتباط و تعامل با دنیا و عبور از تنگناها شرایط مناسبی برای صنعت ایجاد کند.

ابوالفضل روغنی در پایان گفت: علاقه ندارم از کلماتی که بار معنایی سنگینی دارند استفاده کنم اما فکر می‌کنم صنعت ما در آستانه پدیده بسیار بدی قرار گرفته و باید با تعامل با دنیا و برطرف کردن مشکلات داخلی، آن را از این پدیده دور کنیم و بستر مناسبی برای رشد و فعالیت صنعتی کشور ایجاد کنیم.

ویدئوی این گفت‌وگو را در آپارات اتاق تهران مشاهده کنید.