مراسم اختتامیه رویداد شبیه‌سازی مذاکرات اتاق‌های بازرگانی پایتخت‌های اوراسیا برگزار شد

تلاش برای تقویت مهارت‌های دیپلماسی اقتصادی

تاریخ 1403/12/04 ساعت 14:04

در مراسم پایانی رویداد شبیه‌سازی مذاکرات اتاق‌های بازرگانی پایتخت‌های اوراسیا که به عنوان یک دوره آموزشی برای دانشجویان مستعد و با هدف تربیت دانشجویان مستعد و برگزیده برای مذاکرات تجاری برگزار شد، یک تیم به عنوان برگزیده معرفی و از اعضای آن تجلیل شد. هم‌چنین یک تیم دیگر نیز توسط هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شد.

مراسم اختتامیه رویداد شبیه‌سازی مذاکرات رؤسای اتاق‌های بازرگانی پایتخت‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در محل اتاق بازرگانی تهران و با حضور عضو هیات رئیسه و معاون امور بین‌الملل اتاق تهران، رئیس پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (ع) و گروه‌های دانشجویی حاضر در این رویداد، برگزار و تیم‌های برتر و شایسته تقدیر این دوره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این رویداد که از سوی اتاق تهران و با همکاری اندیشکده دیپلماسی اقتصادی با هدف آشنایی فعالان اقتصادی با فرصت‌ها و ظرفیت‌های توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تقویت مهارت‌های دیپلماسی اقتصادی برگزار شد، گروه‌های سه نفره متشکل از دانشجویان و مدیران جوان بخش‌ خصوصی، شش کشور عضو این اتحادیه اقتصادی را نمایندگی کردند.

به گفته حسام‌الدین حلاج، معاون بین‌الملل اتاق تهران، پس از ثبت‌نام اولیه 37 گروه مشتمل بر 111 نفر برای مشارکت در این رویداد، فرآیند مصاحبه و ارزیابی گروه‌ها آغاز شد و در نهایت 6 گروه برای حضور در رویداد نهایی شبیه‌سازی مذاکرات با محوریت اتحادیه اقتصادی اوراسیا پذیرفته شدند.

حلاج با بیان اینکه گروه‌های حاضر در این رویداد، در پنج کارگاه آموزشی فشرده با حضور اساتید مجرب، با ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اوراسیا، ظرفیت‌های ترانزیت، اصول مذاکرات و آداب تشریفات آشنا شدند، تصریح کرد که هدف از این رویداد، تربیت دانشجویان برگزیده و توانمند برای مذاکرات تجاری است.

فرزین فردیس، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، نیز در مراسم اختتامیه این رویداد، بر ضرورت استفاده از دانش و توان جوانان در اداره بنگاه‌ها تاکید کرد و برگزاری رویداد شبیه‌سازی مذاکرات را فرصتی برای آماده‌سازی دانشجویان و مدیران جوان در اداره برنامه‌های اقتصادی و تجارت بین‌الملل کشور دانست.

 محمد نعمتی، رئیس پژوهشگاه دانشگاه امام صادق (ع)، هم در این مراسم با اشاره به هم‌گرایی اتاق بازرگانی تهران و پژوهشگاه‌های دانشگاهی در حوزه‌های اقتصادی، اصلاح رویکردها در سیاست‌گذاری‌ها را از جمله اهداف این هم‌گرایی عنوان کرد و یادآور شد که ساختارهای معیوب را باید به تدریج اصلاح کرد.

در پایان این مراسم، تیم اتاق ایروان به عنوان گروه برتر این دوره معرفی شد و با اهدای لوح تقدیر، از اعضای این گروه تجلیل به عمل آمد. همچنین گروه اتاق میسنک نیز به عنوان گروه شایسته تقدیر این دوره، معرفی شدند.