
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، با اشاره به اینکه ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا، میتوانند نقش مکمل را در تامین اقلام مورد نیاز یکدیگر ایفا کنند، گفت که ایران آینده روشنی در توسعه تجارت با اوراسیا خواهد داشت.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با اشاره به عضویت پنج کشور روسیه، بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان و ارمنستان در پیمان اوراسیا و پیوستن ایران به این باشگاه اقتصادی گفت: منطقه اوراسیا از جمعیتی معادل 200 میلیون نفر برخوردار است و ورود ایران به این اتحادیه و مذاکره با این کشورها بسیار حائز اهمیت است.
هرویک یاریجانیان در ادامه با اشاره به برخی مزیتهای ایران از جمله برخورداری از آب و هوای گرمتر به نسبت این کشورها گفت که ایران میتواند در تامین محصولات مورد نیاز کشورهای حوزه اوراسیا موثر واقع شود و در مقابل برای تامین برخی از محصولات آببر نظیر گندم از ظرفیت این کشورها و کشت فراسرزمینی استفاده کند.
او همچنین گفت: با توجه به صفر شدن تعرفههای اقلام مبادلاتی در قالب موافقتنامه تجارت آزاد، ایران میتواند آندسته از محصولات خود را که از مزیت رقابتی بیشتر برخوردار هستند، با دردسر کمتری صادر کند. بر این اساس به نظر میرسد، آینده روشنی در مراوده با اتحادیه اوراسیا پیش روی ایران قرار داشته باشد.
👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/ayh4x0v