
معاونت امور بینالملل و توسعه تجارت اتاق بازرگانی تهران طی نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه انجمن صنایع پلاستیک و جمعی از فعالان اقتصادی حوزه پلاستیک و پلیمر، نشستی با هدف بررسی مشکلات و چالشهای صادرکنندگان و راههای توسعه صادرات محصولات این صنعت برگزار کرد.
با حضور اعضای هیات رئیسه انجمن صنایع پلاستیک استان تهران و جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حوزه، برنامهها و خدماتی که اتاق تهران در مسیر توسعه صادرات بنگاههای بخشخصوصی تدوین کردهاست، تشریح و پیرامون نیازهای شرکتهای فعال در صنعت پلاستیک در زمینه تقویت صادرات و گسترش بازارهای خارجی تبادلنظر شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست که از سوی معاونت امور بینالملل و توسعه تجارت اتاق تهران برگزار شد، بهنام براهویی، کارشناس این معاونت، طی توضیحاتی به تدوین برنامه راهبردی اتاق تهران در افزایش ظرفیتهای صادراتی اعضا و تعیین هشت کشور هدف صادراتی به همراه هدفگذاری برای زنجیره ارزش هدف اتاق تهران اشاره کرد و یادآور شد که بر اساس برنامههای مدون، توسعه صادرات به کشورهای روسیه، چین، هند، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، ترکیه، عمان و اندونزی در دستورکار سیاستگذاریها و خدماتدهی اتاق تهران به اعضا در حوزه صادرات قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه صنایع شیمیایی و پلاستیک، از جمله زنجیرههای ارزش هدف تعیین شده در اتاق تهران است، تصریح کرد که این اتاق قصد دارد با شناسایی دقیق بازارها و زنجیرههای منطقهای، فرصت همجوشی و اتصال تامینکنندگان و خریداران خارجی را برای بنگاههای کوچک و متوسط بخشخصوصی فراهم کند.
در این نشست، همچنین مهرداد صادقینکو، نایبرئیس انجمن صنایع پلاستیک استان تهران، ضمن اعلام آمادگی این تشکل برای همکاری با اتاق تهران در راستای تسهیل صادرات شرکتهای فعال در حوزه پلاستیک، پیمانسپاری ارزی را چالش اصلی صادرکنندگان محصولات پلاستیک بیان کرد و با اشاره به اینکه اتاق تهران در تلاش است تا محیط کسبوکار بینالمللی بنگاهها را تسهیل کند، تصریح کرد که دولت باید به پیمانسپاری ارزی نیز پایان دهد.
وی تاکید کرد که بازار داخل محصولات پلاستیک با ورود تولیدات و تولیدکنندگان جدید در حال اشباع است، از این رو، توجه به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی برای این محصولات یک ضرورت است.
در این جلسه، مدیران بنگاههای فعال در صنعت پلاستیک به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود پیرامون تقویت صادرات این بخش پرداختند و درباره راهحلهای توسعه بازارهای صادراتی با نمایندگان اتاق تهران به تبادلنظر نشستند.

