در نشست سفیران پایداری تشکل‌ها با دبیرکل اتاق تهران بررسی شد

هم‌اندیشی اتاق تهران و تشکل‌ها برای توسعه مسئولت اجتماعی و کسب‌و‌کار پایدار

تاریخ 1403/10/11 ساعت 15:21

فریدون وردی‌نژاد، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، در نشستی که به همت مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران برپا شده بود، با جمعی از سفیران پایداری و مدیران مسئولیت اجتماعی تشکل‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست بر ضرورت تبیین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و تشکل‌ها و توسعه فعالیت‌های مربوط به پایداری کسب‌وکار تاکید شد.

در نشست روسا، دبیران و نمایندگان واحد مسئولیت اجتماعی تشکل‌های بخش خصوصی با دبیرکل و مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران، در زمینه چگونگی ترویج اقدامات پایدار و مسئولانه و هم‌اندیشی در خصوص برنامه‌های ترویجی و آموزشی در حوزه مسئولیت اجتماعی و کسب‌و‌کار پایدار بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست که سفیران پایداری تشکل‌ها در واحدهای مختلف اتاق تهران نیز حضور داشتند، امیررضا بیدگلی، مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران، با اشاره به اهمیت توسعه مسئولیت اجتماعی شرکتی در بنگاه‌های اقتصادی، تصریح کرد که همگام با برنامه راهبردی دوره دهم اتاق تهران، اهداف و ماموریت‌های اتاق در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز تدوین شده است و از این رو ترویج اقدامات پایدار و گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر با تشکل‌ها با هدف تهیه و تدوین دوره‌های آموزشی در این زمینه، در دستورکار امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران قرار گرفته‌است.

فریدون‌ وردی‌نژاد، دبیرکل اتاق تهران، نیز در سخنانی مسئولیت اجتماعی را یک ضرورت برای نهادها و بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه در دوره دهم هیات نمایندگان، مسئولیت اجتماعی در زمره ماموریت‌های اصلی اتاق تهران قرار گرفته‌است، تصریح کرد که در این رویکرد، اتاق تهران در تلاش است تا در ارتباط خود با تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و اعضای خود، بر ایجاد تعامل موثر و فزاینده متمرکز شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، وردی‌نژاد با اشاره به اینکه اتاق تهران به دنبال ایجاد ارتباط سازنده و پایدار با تشکل‌ها است، یادآور شد که این اتاق از تجربیات موفق تشکل‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز بهره خواهد برد. او در همین رابطه، به آمادگی اتاق تهران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تعاملی با هدف ترویج توسعه پایدار در سازمان‌ها و بنگاه‌ها، اشاره کرد.

در ادامه این نشست، در خصوص دوره‌های آموزشی مرتبط با مسئولیت اجتماعی پایدار و برنامه‌های امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در این رابطه، توضیحاتی ارائه شد و نمایندگان تشکل‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی حاضر در این جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.