
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و سازمان توسعه تجارت ایران، سومین همایش و نمایشگاه بینالمللی تجارت با اوراسیا را در تاریخ 3 تا 6 اسفندماه 1403 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار میکنند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تلاش این نهاد بخش خصوصی برای توسعه مراودات تجاری ایران و اوراسیا و پیش بردن ملزومات قانونی و سیاستگذاری آن، از برگزاری همایش و نمایشگاهی تحت عنوان «تجارت با اوراسیا» در اسفندماه سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی عرب گفت: اتاق تهران در نظر دارد با مجوز سازمان توسعه تجارت و مشارکت شرکت مدیریت تجارت پارس کارن، سومین همایش و نمایشگاه بینالمللی تجارت با اوراسیا را از تاریخ 3 تا 6 اسفندماه 1403 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار کند.
او ادامه داد: با توجه به تصویب عضویت ایران در پارلمانهای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا انتظار میرود مبادلات تجاری با کشورهای ارمنستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان و قرقیزستان تسهیل شود و فرصتهای چشمگیری برای توسعه تجارت و تبادلات بینالمللی کشورمان را به ارمغان آورد.
نجفی عرب با اشاره به امضای توافقنامه تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در دیماه 1402 که ۸۷ درصد کالاهای تجاری این کشورها را مشمول تجارت آزاد میساخت، هدف اصلی از این توافقنامه را حذف موانع تجاری، ایجاد یک بازار مشترک و هماهنگی در سیاستهای گمرکی و مالی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا عنوان کرد و با بیان تغییر ماهیت توافقنامه مذکور به تجارت آزاد، بر اهمیت پیوستن ایران به این اتحادیه تاکید کرد. او گفت: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغازگر فصل جدیدی در روابط اقتصادی ایران با کشورهای منطقه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد با هدف تقویت روابط و شناخت ظرفیتهای دوطرفه و توسعه اهداف تجاری، اقتصادی و صنعتی میان کشورهای عضو این اتحادیه، از جمله برگزاری موفقیتآمیز دو نشست تخصصی در حوزه دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط اتاق تهران در سالهای 1399 و 1401 و نیز مشارکت فعالانه این اتاق بازرگانی در اجلاس سالانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان در سال جاری، از یک سو و عضویت در این اتحادیه به عنوان یکی از ساختارهای اقتصادی موفق در جهان و فراهمسازی امکان دسترسی به بازارهای گسترده و فرصتهای بینظیری را برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی، از سوی دیگر، برگزاری رویدادهای مرتبط در راستای بررسی فرصتها و چالشهای این تعاملات را بستری برای افزایش همکاریهای دوجانبه میان ایران و اعضای این اتحادیه ذکر کرد که میتوان از این موقعیت مناسب برای تبادل اطلاعات، برقراری ارتباطات تجاری جدید و ارتقای توانمندیهای کسبوکار خود با شرکای اقتصادی در این اتحادیه استفاده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزاری رویداد سالجاری را اقدامی برای آشنایی تجار، بازرگانان و شرکتهای ایرانی با قوانین و مقررات و فرصتهای این توافقنامه ذکر کرد و افزود: در این رویداد 4 روزه، موضوعات متعددی نظیر راهکارهای افزایش تبادلات تجاری، توسعه سرمایهگذاریهای مشترک، بهبود همکاریهای صنعتی و صادرات محصولات ایرانی با حضور میهمانان خارجی شامل نمایندگان اتاقهای بازرگانی، مقامات دولتی و کارشناسان اقتصادی از کشورهای عضو بررسی خواهد شد. همچنین، این رویداد میزبان هیاتهای تجاری از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد بود و برنامهریزی شده است که در حاشیه نمایشگاه که توسط شرکت مدیریت تجارت پارس کارن برنامهریزی خواهد شد، جلسات همتایابی تجاری و اتصال کسبوکارها میان شرکتهای ایرانی و همتایان خارجی برگزار شود تا شرکتکنندگان بتوانند بهطور مستقیم با شرکا و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند.
در همین رابطه اتاق بازرگانی تهران از کلیه فعالان اقتصادی و شرکتهای ایرانی دعوت میکند تا با حضور در این رویداد، از ظرفیتهای ایجادشده برای توسعه تعاملات خود بهرهمند شوند. شرکتهای علاقهمند به دریافت غرفه در این نمایشگاه میتوانند با شرکت مدیریت تجارت پارس کارن، مجری برگزاری این رویداد با شماره تماس 02188402566 ارتباط برقرار کنند.
همچنین فعالان اقتصادی میتوانند برای ثبتنام در رویدادهای همتایابی تجاری این همایش، از طریق مراجعه به لینک ذیل نسبت به تکمیل پروفایل و ارسال اطلاعات خود اقدام کنند:
https://service.tccim.ir/dp?form_id=304
