
محمود نجفی عرب، رئیس اتاق تهران، ضمن بازدید از توانمندیهای تولیدی و تجاری شرکتهای فعال در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دومین دوره نمایشگاه «ایران مد 2024» با تولیدکنندگان و تامینکنندگان این حوزه درباره چالشها و مسایل آنها گفتوگو کرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران از نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی «ایران مِد 2024» که در محل نمایشگاههای بینالمللی شهر آفتاب در حال برگزاری است، بازدید کرد. این نمایشگاه که با محوریت و مشارکت تشکلهای تولید و تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی برپا شده، آخرین دستاوردها در عرصه نوآوری و همچنین توانمندی شرکتهای فعال در این حوزه را به نمایش گذاشته است.
محمود نجفی عرب در بازدید از غرفهها و گفتوگو با صاحبان شرکتهای فعال در عرصه تولید و تامین تجهیزات پزشکی با تاکید بر ضرورت توسعه تولید و صادرات در این بخش به این نکته نیز اشاره کرد که کشور نباید خود را از واردات محصولات جدید که مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا ساخته شده، محروم کند.
او با بیان اینکه شرکتهای واردکننده نباید به عنوان رقیب تولیدکنندگان نگریسته شوند، ادامه داد: بسیاری از فرآوردههای دارویی و ملزومات پزشکی که اکنون در کشور تولید میشوند، روزگاری در شمار اقلام وارداتی قرار داشتند و امروز صاحبان این صنایع به دانش تولید آنها دست یافتهاند. بنابراین تولید و واردات لازم و ملزوم یکدیگرند.
رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه فلسفه اصلی برگزاری نمایشگاه، توسعه صادرات است، از ضرورت حضور بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه، برای افزایش سهم صادرات تجهیزات پزشکی سخن گفت.
نمایشگاه ایران مد 2024 از تاریخ 19 تا 22 مهرماه در محل نمایشگاههای بینالمللی شهر آفتاب برپاست و در برگزاری این رویداد حدود 250 شرکت مشارکت داشتهاند.