
حمیدرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با اشاره به اینکه حوزه صادرات در کشور متولی مشخصی ندارد، عنوان کرد که شایسته است سازمان توسعه تجارت به معاونت ریاستجمهوری ارتقا یابد تا بتواند مسایل بزرگتری از صادرات را حل کند.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با ابراز تاسف نسبت به وضعیت تجارت خارجی کشور که در سال گذشته با 16.5 میلیون دلار کسری مواجه شد، گفت: در دولت، نهاد مشخصی متولی صادرات نیست که شبانه روز در پی حل مسایل این حوزه باشد، سازمان توسعه تجارت هم متولی واردات و هم متولی صادرات است. در چنین شرایطی شایسته است سازمان توسعه تجارت به معاونت ریاست جمهوری ارتقا یابد تا بتواند مسایل بزرگتری از صادرات را حل کند.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، حمیدرضا صالحی که در نشست صبحانه کاری با رئیس سازمان توسعه تجارت سخن میگفت، برخی هدفگذاریها در حوزه صادرات را مورد اشاره قرار داد و افزود: قرار بود تا سال 1404 درآمد صادراتی کشور به 200 میلیارد دلار برسد که 80 درصد آن نیز از محل صادرات غیرنفتی باشد و این یعنی 160 میلیارد دلار؛ اما درآمدی که در سال گذشته حاصل شد، کمتر از 40 میلیار دلار بود.
صالحی با انتقاد از اینکه صادرات در کشور متولی ندارد، افزود: صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات و چند دستگاه دیگر در حوزه صادرات فعالیت میکنند اما اینها پراکنده هستند و متولی مشخصی ندارند.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره سخنان رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر لزوم رقابتپذیر بودن کالاهای تولید داخل گفت: همه فعالان اقتصادی مدافع رقابتپذیری هستند اما رقابتپذیری باید از دولت آغاز شود؛ چرا که با وجود ارز چندنرخی، اقتصاد دستوری و انحصار، رقابت و رقابتپذیری محقق نمیشود.
👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/nnr0h02