محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

با سقف‌های تعیین شده روی کارت‌های بازرگانی مخالفم

تاریخ 1403/07/16 ساعت 14:31

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که با سقف‌های تعیین شده برای کارت‌های بازرگانی مخالف است و برای توسعه تجارت باید این موانع برداشته شود. به گفته دهقان دهنوی، سازمان توسعه تجارت ایران تمام تلاش خود را برای رفع این موانع انجام می‌دهد.

 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست صبحانه‌کاری اتاق بازرگانی تهران حاضر شد. در این جلسه که با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و نمایندگان تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی برپا شده بود، فعالان اقتصادی مجال آن را یافتند تا انتظارات و مطالبات و هم‌چنین چالش‌ها و مشکلات تجاری خود را با رئیس سازمان توسعه تجارت در میان بگذارند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع سقف‌های تعیین شده برای کارت‌های بازرگانی اشاره کرد که یکی از معضلات فعالان اقتصادی و تجار و در فضای کلان‌تر از مشکلات تجارت کشور است.

محمدعلی دهقان دهنوی اعلام کرد که با سقف‌های وارداتی و صادراتی روی کارت‌های بازرگانی مخالف است، چرا که رقابت را مختل می‌کند. او افزود: تاجری که با سقف واردات و صادرات روی کارت بازرگانی خود مواجه است هیچ زمانی نمی‌تواند وارد بازار شود. با این محدودیت‌ها مسیر ورود افراد بسته است، افرادی که از قبل حضور داشته‌اند انحصار پیدا می‌کنند و رفاه مصرف‌کننده کاهش پیدا می‌کند. این موضوعات موانعی است که تجارت کشور را مختل کرده و موجب ناترازی 17 میلیارد دلاری شده است. اگر می‌خواهیم که ناترازی برطرف شود باید موانع را بر سر راه تجارت برداریم. 

به گفته او، سازمان توسعه تجارت ایران تمام تلاش خود را برای رفع این موانع انجام می‌دهد.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/bupn1f9