وزیر صمت به رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد کرد:

حضور در کمیته راهبری برای بازنگری کیفیت خودرو

تاریخ 1403/07/03 ساعت 11:45

سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، در جلسه‌ای که با حضور وزیر صمت در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد در خصوص موضوع ارتقای کیفیت و ایمنی در صنعت خودرو صحبت کرد و گفت: صنعت خودروی ایران علاوه بر مشکلات ساختاری و سهامداری با مساله ایمنی و کیفیت نیز مواجه است.

در حالی که به نظر می‌رسد حل این مساله دست کم از سال 1397 از اولویت‌های وزارت صمت خارج شده است. همچنین کشور ما در شمار 10 کشور نخست دارای بیشترین تلفات جاده‌ای قرار گرفته است. او همچنین درخواست کرد که وزیر صمت، شورای سیاست‌گذاری خودرو را احیا کرده و ارتقا کیفیت و ایمنی خودروهای تولیدی در کشور را جزو اولویت‌های وزارت‌خانه متبوع خود قرار دهد.

وزیر صمت نیز در پاسخ به این موضوعات اعلام کرد که کمیته راهبری خودرو از سوی وزارت صمت ایجاد شده و اتاق تهران نیز می‌تواند نمایندگانش را برای حضور در این کمیته معرفی کند. محمد اتابک با بیان اینکه مسئله کیفیت خودروهای ساخت داخل و مونتاژی در کشور، نیاز به بررسی بیشتر و بازنگری دارد، گفت: خودروسازان نیز مدعی هستند که برای ارتقای کیفیت به ارز کافی نیاز دارند و باید خواسته و مطالبات آنان را نیز شنید.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/prb1z1x