محمدرضا بهرامن، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد

نگاه دستوری به تولید آزاردهنده است

تاریخ 1403/05/13 ساعت 08:15

محمدرضا بهرامن، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه نگاه دستوری به تولید، آزاردهنده‌ترین مساله در توسعه کشور است، عنوان کرد که بخشنامه‌های تشویقی باید جایگزین مقرره‌های تنبیهی شود.

یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی که در دستور کار دولت جدید قرار خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر دسترسی به نقدینگی و ذخایر ارزی برای تامین تجهیزات و تولید میسر نیست. اما با تسهیل صادرات در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت برای مثال تا پایان سال می‌توان جریان ورود ارز به کشور را نیز تسهیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمدرضا بهرامن با تاکید بر اینکه کشور نیازمند ورود ارز است، خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: بخش تولید با مازاد کالا مواجه است و باید انگیزه‌های لازم برای استفاده از این فرصت و صدور کالاها ایجاد شود. بنابراین باید بخشنامه‌های تشویقی جایگزین مقرره‌های تنبیهی شود تا امکان رفع نیازهای ارزی نیز فراهم شود.

او همچنین به ضرورت اتخاذ راهکارهایی برای حذف عوامل بازدارنده توسعه تجارت از جمله تحریم و FATF نیز اشاره کرد و افزود: مقصود ما دور زدن این عوامل نبوده و باید تدابیری اتخاذ شود که از این مسایل عبور کنیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: توسعه در شرایط امروز نیازمند مهندسی جدید سیاست‌های گذشته است تا در سایه سیاست‌های جدید تمام عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/ubris57