
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با اشاره به اینکه صنعت حال و روز خوبی ندارد، به رئیسجمهور منتخب پیشنهاد کرد که مدیران وزارت صمت را از میان کسانی برگزیند که سابقه حضور در بخش خصوصی را دارا باشد و بدانند که کار و تولید چه ملاحظاتی دارد.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه عامل وضعیت کنونی صنعت، بی برنامگی است، گفت: عمدهترین دلیل بیبرنامگی هم رفتارهای خارج از عرف وزارت صمت است.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، هرویک یاریجانیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تصمیمات خلقالساعه تحت تاثیر بانک مرکزی مشکلات بسیاری را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است. در گذشته نهچندان دور، تولیدکنندگان و بازرگانان امکان آن را داشتند که دستکم برای یک سال آینده خود برنامهریزی کنند اما امروز این برنامهریزی شاید به یک روز تقلیل یافته باشد و فعالان اقتصادی صرفا برای همین امروز خود میتوانند برنامهریزی کنند.
یاریجانیان با بیان اینکه سیاستهای وزارت صمت تولیدکنندگان را به بازرگان و بازرگانان را به تولیدکننده تبدیل کرده است، ادامه داد: درخواست ما از رئیسجمهور منتخب این است که مدیرانی برای وزارت صمت گمارده شوند که از بخش خصوصی آمده باشند و دستکم پرداخت یک سال حقوق کارمند یا کارگر در کارنامهشان باشد.
او افزود: این ممکن نیست که کارمندی در وادی دولت تربیت شده باشد و برای بخش خصوصی تصمیماتی اتخاذ کند که نتایج مثبتی برای این بخش در پی داشته باشد.
👈 تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/jnd7e5u