عضو هیات رئیسه اتاق تهران انتظارات بخش خصوصی از رئیس‌جمهور منتخب را مطرح کرد

اصلی‌ترین اولویت، تقویت اعتماد میان مردم و حاکمیت است

تاریخ 1403/05/03 ساعت 15:27

 عباس آرگون، عضو هیات رئیسه اتاق تهران، در بیان مطالبات بخش خصوصی از رئیس‌جمهوری منتخب، اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت را تقویت اعتماد میان مردم و حاکمیت برشمرد.

خزانه‌دار اتاق تهران با بیان اینکه «اعتماد، اساس جامعه است» خطاب به رئیس‌جمهور منتخب کشور گفت: بدون اعتماد و سرمایه اجتماعی، هیچ اقدام اصلاحی در جامعه پیش نخواهد رفت؛ از این رو شایسته است که رئیس‌جمهور منتخب از فرصت پیش آمده برای تقویت اعتماد میان مردم و حاکمیت استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، عباس آرگون در ادامه از ضرورت کاهش نااطمینانی و عدم قطعیت نیز سخن گفت و افزود: انتظار این است که یکی از اولویت‌های رئیس دولت چهاردهم، رفع تحریم‌ها و کاهش نااطمینانی‌ها باشد تا دیگر شاهد تصمیمات خلق‌الساعه در کشور نباشیم.

او در ادامه ایجاد ثبات در قوانین و مقررات و مقررات‌زدایی را به عنوان اولویت‌های بعدی مورد اشاره قرار داد و گفت: کشور در حوزه انرژی، بودجه، ارز، نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی با ناترازی‌های شدیدی مواجه است و سالانه بیش از ده‌ها میلیارد دلار خسارت از این ناحیه به کشور وارد می‌شود و مطالبه بخش خصوصی  این است که دولت آینده رفع این ناترازی‌ها را در دستورکار قرار دهد.

آرگون همچنین بر کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت و نیز واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد. درخواست دیگر این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، استفاده موثر از ظرفیت‌های بازار سرمایه است؛ به اعتقاد او، این بازار با 60 میلیون سهامدار از ظرفیت‌های بسیاری زیادی برخوردار بوده و می‌تواند منابع مالی را از بخش‌های غیرمولد به بخش واقعی اقتصاد هدایت کند.

او در ادامه با اشاره به اینکه رفع این مسایل تنها با استفاده نیروهای نخبه و متخصص میسر است، ادامه داد: انتظار این است که رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب مدیران از افراد پاکدست، متعهد و متخصص استفاده کند.

 

👈 تماشای ویدیو در آپارات:  https://www.aparat.com/v/jgnwz44