
در دیدار سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس، و رئیس، دبیرکل و تعدادی از مدیران اتاق بازرگانی تهران بر همکاری نزدیک این دو نهاد بهویژه نمایندگان استان تهران و اتاق تهران تاکید و طرح راهاندازی میز این نمایندگان در اتاق تهران مطرح شد. محمود نجفی عرب نیز آمادگی اتاق تهران برای فعالیت به عنوان بازوی مشورتی مجلس را اعلام کرد.
در دیدار نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با رئیس اتاق بازرگانی تهران، ضمن طرح موضوعاتی که در زمره دغدغههای اقتصادی و زیستمحیطی بخش خصوصی است، بر داشتن برنامه و راهحلهای کاربردی از سوی اتاق تهران برای رفع مسائل و مشکلات موجود در حوزه آب، کشاورزی و محیطزیست، تاکید شد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این دیدار آمادگی کامل این نهاد بخش خصوصی برای مشورتدهی به نمایندگان مجلس و همکاری با کمیسیونهای این نهاد در جهت تدوین لوایح و طرحها را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این دیدار میان سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و محمود نجفیعرب، رئیس اتاق تهران برگزار شد. همچنین در این نشست، بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران، سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی و محیطزیست، هومن حاجیپور قائممقام دبیر شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی تهران، مریم فدایی معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان و غلامرضا ملکی مدیر امور مجلس اتاق تهران نیز حضور داشتند.
رئیس اتاق تهران در این نشست، آمادگی این اتاق برای نقشآفرینی به عنوان بازوی مشورتی مجلس را اعلام کرد و با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق تهران و سازمان حفاظت از محیطزیست که چندی پیش صورت گرفت، تصریح کرد که در کمیسیونها و بخشهای مختلف اتاق تهران که محل تولید ایده و راهکارهای اقتصادی است، بستههای پیشنهادی برای حل چالشهای موجود تدوین و در اختیار دولت و مجلس قرار داده شدهاست.
بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، نیز همکاری این اتاق با مجلس دوازدهم در حوزه مسئولیت اجتماعی و آگاهیرسانیها به جامعه و رفع مشکل آب در کشور را دو محور پیشنهادی برای همکاری و تعامل این نهاد بخش خصوصی با دستگاه قانونگذار کشور عنوان کرد و تعامل بیشتر میان کمیسیونهای مشورتی اتاق تهران با کمیسیونهای مجلس را مورد تاکید قرار داد.
سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران، نیز به مسئله آلودگی هوا و ضرورت منشأیابی این معضل و بیان اینکه در این کمیسیون پیرامون مسئله واردات خودروهای برقی به کشور و پیامدها و چالشهای آن، مطالعات مفصلی صورت گرفته، یادآور شد که در زمینه چالش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و تهدید صادرات از این محل، نگرانیهای جدی وجود دارد که باید به فوریت به آن رسیدگی شود.
هومن حاجیپور، قائممقام دبیر شورای گفتوگوی دولت و بخشخصوصی استان تهران، و مریم فدایی، معاون امور کمیسیونها و هیات نمایندگان اتاق تهران، نیز توضیحاتی در رابطه با فعالیت و اقدامات این دو بخش از ساختار اتاق تهران ارائه دادند.
همچنین غلامرضا ملکی، مدیر امور مجلس اتاق نیز ایجاد میز ملاقات نمایندگان مجلس با فعالان اقتصادی در اتاق تهران برای گفتوگوی مستقیم صاحبان کسبوکار با موکلان خود در مجلس و طرح مسائل اقتصادی، را یادآور شد و تصریح کرد که تدابیر لازم برای ملاقات و گفتوگوی فعالان اقتصادی با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از جمله ثبتنام وقت ملاقات از طریق سامانه اتاق تهران، دیده شدهاست.
سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران که عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیطزیست مجلس شورای اسلامی است، پس از شنیدن سخنان مدیران اتاق تهران، با بیان اینکه بخشخصوصی در ایران در زمینه حفظ محیطزیست و اهمیت آن، به بلوغ کافی دست پیدا کردهاست، بر آمادگی کمیسیون مجلس برای همکاری و همفکری با اتاق تهران در حوزه مسولیت اجتماعی و همچنین مسائل مربوط به محیطزیست، تاکید کرد.
وی همچنین یادآور شد که خود یا نمایندهای از طرف وی، برای ملاقات و گفتوگو با فعالان اقتصادی در محل اتاق تهران، حاضر خواهد شد.