معاون توسعه عضویت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد

افزایش 29 درصدی صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت در اردیبهشت 1403

تاریخ 1403/03/20 ساعت 15:32

اعظم رضایی، معاون توسعه عضویت اتاق بازرگانی تهران، در گزارشی اعلام کرد که مجموع کارهات‌های بازرگانی و عضویت صادره و تمدید شده در اردیبهشت‌ماه 1403 نسبت به همین ماه در سال قب رشدی 29 درصدی داشته که نشان می‌دهد با وجود تنگنای تحریم و محدودیت‌های ناشی از سیاست‌های ارزی و تجاری دولت، فعالان اقتصادی تلاش بیشتری برای بهبود شرایط تامین کالا با واردات و ارزآوری با صادرات هستند.

براساس گزارش معاون توسعه عضویت اتاق بازرگانی تهران مجموع کارت‌های بازرگانی و عضویت صادره و تمدیدی در اردیبهشت سال جاری به نسبت اردیبهشت 1402 با رشد 29 درصدی مواجه شده و از 1143 فقره کارت در اردیبهشت گذشته به 1476 فقره کارت در اردیبهشت ماه سال جاری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، اعظم رضایی در توضیح جزئیات این ارقام گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی صادره و تمدیدی از 960 کارت در اردیبهشت سال 1402 به 1371 کارت در مدت مشابه سال جاری رسیده است که نشان از رشد 42 درصدی دارد.

او افزود: در مجموع نیز صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی و عضویت در اتاق تهران در این ماه از 1143 کارت در سال 1402 با رشد 29 درصدی به 1476 کارت در سال جاری رسیده است.

به گفته رضایی همچنین بررسی آمار صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی و عضویت در سال 1402 حکایت از آن دارد که در مجموع 16 هزار 481 کارت در سال گذشته صادر و تمدید شده که 14 هزار و 154 کارت بازرگانی و 2327 کارت عضویت بوده است.

به این ترتیب، 915 کارت حقیقی و حقوقی در بخش عضویت صادر و 1409 کارت حقیقی و حقوقی نیز تمدید شده است. در عین حال 3454  کارت حقیقی و حقوقی بازرگانی صادر شده و 10 هزار و 702 کارت نیز تمدید شده است.

اعظم رضایی با اشاره به برنامه عضویت فراگیر اتاق تهران در دوره دهم از عموم فعالان اقتصادی دعوت کرد برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های خود و افزایش توان پیگیری بخش خصوصی و مهم‌تر از آن برخورداری از خدمات اتاق تهران به عضویت قدیمی‌ترین نهاد مدنی بخش خصوصی کشور دربیایند.