جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در بازدید از غرفه اتاق تهران در نمایشگاه ایران‌ اکسپو مطرح کرد:

بخش خصوصی باید در سیاست‌گذاری‌ اقتصادی حضور داشته باشد

تاریخ 1403/03/05 ساعت 10:22

محمدرضا پسندیده، معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی، در بازدید از غرفه استان تهران و در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اتاق تهران از حمایت همه‌جانبه دادگستری از بخش خصوصی و ضرورت نقش‌آفرینی نهادهای بخش خصوصی در سیاستگذاری اقتصادی گفت.

معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی در آخرین روز از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، از غرفه اتاق بازرگانی تهران بازدید و درباره اهمیت تعامل با بخش خصوصی صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمدرضا پسندیده به ضرورت برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو برای اقتصاد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌‌ها برای اقتصاد بین‌المللی یک ضرورت است؛ اهمیت نمایشگاه ایران‌اکسپو از جنبه‌های مختلفی مانند بازاریابی بین‌المللی برای واحدهای تولیدی است.

او در حضور سعید صادقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، مهدی علی‌دادی از اعضای استانداری تهران و محمودرضا طاهری معاون توسعه خدمات کسب‌وکار اتاق تهران، نقش بخش خصوصی را در برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو و توسعه تجارت بین‌المللی پررنگ دانست و گفت:‌ بخش خصوصی بایستی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و نیازسنجی واحدهای تولیدی حضور داشته باشد.

معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی با تاکید بر برطرف کردن موانع صادراتی افزود: یکی از وظایف حاکمیت بازاریابی بین‌المللی و عرضه محصولات ایرانی در خارج از کشور است. وقتی درباره حمایت از تولید صحبت می‌کنیم باید حمایت توسعه‌ای و پایدار داشته باشیم و تنها روی کیفیت متمرکز نباشیم و کمیت را نیز در نظر بگیریم.

دولت، در راستای برطرف کردن موانع صادراتی گام بردارد

پسندیده، نمایشگاه ایران اکسپو و نمایشگاه‌های مشابه آن را تسهیل‌گر در زمینه بازاریابی بین‌المللی دانست و ادامه داد: توسعه صادرات با اتکا به بازار داخلی اتفاق نمی‌افتد و چنین نمایشگاه‌هایی با تسهیل بازاریابی، به توسعه صادراتی کمک می‌کنند اما نباید این موضوع را از یاد برد که دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید موانع صادراتی را برطرف کنند و اشتغال حداکثری در بستر بازارهای خارجی را در نظر داشته باشند.

معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی معتقد است که تمام دستگاه‌‌های اجرایی در دولت سیزدهم دست به دست هم داده‌اند تا سازوکارهای توسعه‌ای را تسهیل کنند و در همین راستا با استانداری‌ها تعامل حداکثری دارند. حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۳ که جهش تولید با مشارکت مردم است، از دیگر موضوعاتی بود که پسندیده درباره آن صحبت کرد.

دادگستری به‌دنبال تعامل همه‌جانبه با بخش خصوصی است

معاون قضایی و جانشین رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی در پاسخ به سوال خبرنگار اتاق بازرگانی تهران در خصوص برنامه‌های دادگستری برای تعامل بیشتر با بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی گفت:‌ تعامل با بخش خصوصی از موضوعاتی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم و به‌نظر من بخش خصوصی باید در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، نیازسنجی واحدهای تولیدی و تدوین و ابلاغ مقررات حضور داشته باشد.

پسندیده افزود: حمایت همه جانبه از بخش خصوصی در امور مختلف اهمیت دارد. اصل ۴۴ با هدف ورود بخش خصوصی در حوزه سیاست‌گذاری تدوین و ابلاغ شده است. اتاق‌های بازرگانی نقش تسهیل‌کننده را در امور اقتصادی دارد و تنها وظیفه‌اش بنگاه‌داری اقتصادی نیست. دولت از اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی حمایت خواهد کرد و اولین اقدام برای تعامل بیشتر با اتاق‌های بازرگانی، تشکیل کارگروه‌هایی است که پایه‌ی آن‌ها بخش خصوصی است. دادگستری هم از هیچ کوششی برای بهبود تعاملات با بخش خصوصی دریغ نمی‌کند.

گزارش تصویری

گزارش تصویری