اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی و صنعت تاتارستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تلاش برای ارتقای میزان تجارت با همسایه شمالی

تاریخ 1403/03/01 ساعت 13:06

مهدی صادقی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران، و آگیف شمیل رخیموویچ، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت تاتارستان در حاشیه پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه و جهان اسلام یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه مراودات تجاری ایران و این منطقه امضا کردند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران و اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری تاتارستان روسیه در حاشیه پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه  جهان اسلام در کازان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران به نقل از ایرنا، مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری با حضور علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و داود میرزاخانی سرکنسول ایران در کازان و جمعی از مقامات جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.

این تفاهم‌نامه به امضای مهدی صادقی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و آگیف شمیل رخیموویچ رئیس اتاق بازرگانی و صنعت جمهوری تاتارستان رسید.

مهدی صادقی در حاشیه این مراسم توضیح داد که این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه تبادل اطلاعات، پذیرش هیات‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و ارتقای سطح مبادلات تجاری دو جانبه امضا شده است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه استان تهران بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده و از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات کالا و خدمات برخوردار است،‌ گفت: جمهوری تاتارستان روسیه هم با توجه ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه صنایع و خودروهای سنگین، قابلیت‌های خاصی برای توسعه همکاری و افزایش سطح تجارت دوجانبه دارد.