
فعالان اقتصادی و اعضای تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی در یک نشست در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گردهم میآیند تا با تمام توان خود به مردم سیلزده سیستان و بلوچستان و بازسازی توان اقتصادی و احیای کسبوکار آنها کمک کنند.
وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان باعث خسارتهای مالی زیاد در این استان بهویژه در مناطق روستایی شهرهای چابهار، دشتیاری، قصر قند، راسک و نیکشهر شده است. خوشبختانه بازدید مسوولان کشوری و استانی از منطقه طی روزهای اخیر و امدادرسانی نهادهای مسوول و کمکهای مردمی تا حدودی از شدن بحران کاسته و نیازهای فوری مردم در حال برآورده شدن است.
با این حال پیامدهای میانمدت و متاخر ناشی از سیل مانند از بین رفتن زیرساختها، منازل مسکونی، جادهها و پلها، مزارع کشاورزی و دامداریها و تلف شدن دامها، از بین رفتن وسایل زندگی و اسباب کسبوکار مردم نیز به تدریج عیان میشود که باعث بروز مشکلاتی جدی برای خانوارهای سیلزده خواهد شد.
براین اساس مدیریت امور تشکلها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران قصد دارد در نشستی ویژه که روز چهارشنبه 23 اسفند ماه 1402 از ساعت 9:30 تا 11:30 در ساختمان شماره 3 اتاق تهران (خانه تشکلها) واقع در خیابان قائممقام فراهانی، کوچه میرزا حسنی، پلاک 18، سالن کنفرانس امینالضرب برگزار میشود، از فعالان اقتصادی و تشکلها درخواست کند با تمام توان به کمک هموطنان سیلزده بشتابند.
لازم به ذکر است اتاق بازرگانی تهران نیز برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در برابر هموطنان آسیبدیده از طریق اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان کمکهای خود را ارسال میکند که شرح آن در نشست اعلام خواهد شد. از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، اعضای اتاق تهران و نمایندگان تشکلهای بخش خصوصی دعوت میشود برای حضور در این نشست و مشارکت در این امر خطیر و ایفای مسئولیت اجتماعی خود در این گردهمایی حضور یابند.