اتاق بازرگانی تهران و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تلاش دوجانبه برای اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران و اعتباربخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام

تاریخ 1402/11/17 ساعت 10:56

اتاق بازرگانی تهران و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی با هدف جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهبود شرایط تامین مالی بخش خصوصی یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

با امضای یک تفاهم‌نامه میان اتاق بازرگانی تهران و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی، همکاری این دو نهاد برای امکان جذب سرمایه‌های بخش ‌خصوصی جهت واگذاری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از طرح‌های اقتصادی واقعی و فرصت‌ سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها در این طرح‌ها، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این تفاهم‌نامه روز دوشنبه 16 بهمن ماه میان محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق تهران، و عبدالاحد فرج‌زاده، رئیس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی، به امضا رسید. در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، عبدالاحد فرج‌زاده، در توضیحاتی ضمن تشریح سابقه تاسیس و فعالیت این کانون و عضویت 176 شرکت در آن، تصریح کرد که شرکت‌های عضو کانون، در 8 رسته و 15 گرایش اقتصادی، علاوه بر امکان اعتبارسنجی سرمایه‌گذاران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را نیز شناسایی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

فریال مستوفی، رئیس مرکز جذب سرمایه‌گذاری اتاق تهران، نیز در سخنانی برگزاری رویدادهای تخصصی و دوره‌های آموزشی مشترک و هم‌چنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی منسجم از فرصت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری را از جمله محورهای همکاری اتاق تهران و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکی عنوان کرد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران نیز بر ضرورت تغییر در نظام اعتبارسنجی بانکی که به گفته وی، عمدتاً مبتنی بر وثایق است، تاکید کرد و یادآور شد که این همکاری دوجانبه، می‌تواند زمینه شکل‌گیری نظام اهلیت‌سنجی توجیحی را فراهم کند.

در پایان این سخنان تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد به امضا رسید و تبادل شد.