
پس از مذاکرات متعدد و گفتوگوهای مفصل اتاق تهران با نهادهای تصمیمگیر در حوزه صدور کارت بازرگانی، سرانجام یکی از موانع پیشروی شروع کسبوکار و دریافت کارت بازرگانی برداشته شد و با مصوبه اخیری که از سوی هیات وزیران صادر و معاون اول رئیس جمهور طی هفته گذشته آن را ابلاغ کرد، الزام به ارائه محل کسب با کاربری تجاری برای صدور و تمدید کارت بازرگانی از متن قانون مقررات صادرات و واردات، حذف شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، الزام به ارائه سند ملکیت محل کسب برای دریافت یا تمدید کارت بازرگانی، طی ماههای اخیر به یکی از چالشهای جدی فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی و شروع فعالیت اقتصادی و تجاری تبدیل شده بود و مستندات به خوبی نشان میداد که حجم انبوهی از تقاضای فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی به واسطه این دستورالعمل، مسکوت مانده بود. و حال، با مصوبه هیات وزیران که مذاکرات و پیگیریهای اتاق تهران و مطالبه جدی تشکلها، در صدور و ابلاغ آن موثر بود، دریافت کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی و متقاضیان شروع به کسب و تجارت تا حدود زیادی تسهیل شدهاست.
در همین رابطه، اعظم رضایی، معاون توسعه عضویت اتاق تهران طی گفتوگوی تصویری با روابط عمومی اتاق تهران، درباره گرهگشایی اخیر در صدور کارت بازرگانی و فرآیند تازه و تسهیلشدهای که برای دریافت این کارت طی شود، توضیح میدهد.