
اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در نشستی فوقالعاده با برگزاری انتخابات، صمد حسنزاده را که نایبرئیس سوم اتاق بود، به ریاست اتاق ایران انتخاب کردند. همچنین حسین پیرمؤذن با اخذ بیشترین رأی جایگزین حسنزاده در ترکیب هیات رئیسه اتاق ایران شد.
در نشست فوقالعاده هیات نمایندگان اتاق ایران که صبح روز یکشنبه اول بهمن ماه با دستورجلسه انتخاب ریاست اتاق ایران برگزار شد، صمد حسنزاده با رأی اعضای هیات نمایندگان به ریاست جدید این اتاق در دوره دهم رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این انتخابات که 408 عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در آن مشارکت داشتند، صمد حسنزاده موفق به کسب 208 رای شد. همچنین، فرجالله معماری، احد عظیمزاده و مجتبی غیابی سه نامزد دیگر کسب کرسی ریاست اتاق ایران بودند، که به ترتیب 181 رأی، 15 رأی و 5 رأی کسی کردند. همچنین 3 رأی به عنوان باطله اعلام شد.
با انتخاب صمد حسنزاده به عنوان رئیس جدید اتاق ایران، انتخابات نایبرئیس سوم این اتاق که تا پیش از این در اختیار حسنزاده بود نیز برگزار شد و با رای اعضای هیات نمایندگان، حسین پیرموذن به عنوان نایبرئیس سوم انتخاب شد. در این انتخابات پیرموذن 168 رأی از مجموع 345 رأی را کسب کرد.
در این رقابت، خورشید گزدرازی 87 رای، محمود تولایی 63 رای و علیاکبر عبدالملکی 25 رای کسب کردند. همچنین 2 رای نیز باطله اعلام شد.