
محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، با حضور در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع و ماشینآلات معدنی با فعالان حوزه معدن و صنایع وابسته دیدار و گفتوگو کرد. در این دیدارها چالشهای توسعه فعالیتهای معدنی از زبان فعالان این حوزه برای پیگیری از سوی اتاق تهران مطرح شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از هفدهمین نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع و ماشینآلات معدنی که از سیزدهم تا شانزدهم آبانماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد، بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این بازدید که محمدرضا بهرامن، عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس خانه معدن ایران، محمود نجفیعرب را همراهی میکرد، ملاقاتهایی با فعالان صنعت معدن صورت گرفت و دستاوردها و توانمندیهای شرکتهای ایرانی در این صنعت، معرفی شد.
نجفیعرب همچنین در این بازدید، از غرفه اتاق بازرگانی بیرجند دیدن کرد و در حاشیه دیدار با فعالان صنعت معدن شرق کشور، با استاندار خراسانجنوبی که وی نیز به بازدید از این نمایشگاه آمده بود، درباره فرصتهای اقتصادی و سرمایهگذاری بخش معدن و توانمندیهای بخشخصوصی به گفتوگو نشست.
رئیس اتاق تهران همچنین با حضور در غرفه خانه معدن ایران و طی گفتوگو و تبادلنظر با صاحبان شرکتهای معدنی، آمادگی اتاق تهران برای کمک به شرکتهای فعال در این بخش در رسیدگی به موانع و مشکلات پیرامونی آنان و استفاده از ظرفیتهای قانونی اتاق تهران از جمله شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران برای مذاکره با دولت و دستیابی به تصمیمگیریهای فوری برای تسهیل کسبوکار شرکتهای فعال در این صنعت را اعلام کرد.
نجفیعرب با اشاره به جایگاه اقتصاد معدن در صادرات غیرنفتی ایران و توان بالای ارزآوری این بخش برای کشور، تصریح کرد که با رفع قوانین و مقررات دستوپاگیر، باید امکان سرمایهگذاری و توسعه صنایع معدنی و نوآوری در این صنعت را فراهم آورد. وی در همین رابطه تصریح کرد که ایجاد ارزشافزوده در این بخش و همچنین توانمندسازی زنجیره ارزش در بخش معدن، فرصت رقابت بیشتر با دیگر کشور در توسعه بازارهای صادراتی محصولات معدنی را برای ایران فراهم خواهد کرد.