گروه لبنیات و بستنی با سهم 19.3 درصدی از میزان فروش کالاهای سوپرمارکتی در رتبه نخست ایستاده است. نوشیدنی ها، تنقلات و کالاهای آرایشی و بهداشتی در جایگاه دوم و چهارم از کالاهای سوپرمارکتی فروخته شده در ایران قرار گرفته است. زیرگروه بستنی و فالوده پرفروش ترین محصول از نظر تعدادی در خرید حضوری و آنلاین افراد از سوپرمارکت های ایرانی است.
خرید آنلاین در گام نخست محدود به غذا بود اما در یک سال گذشته، کمتر کالایی را می توان یافت که در فضای مجازی عرضه نشود. اسنپ اکسپرس، در گزارشی به بررسی صنعت کالاهای سوپرمارکتی در ایران پرداخته است.
براساس این گزارش اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی در جهان در سال 2021، به بیش از 12.4 میلیارد دلار رسیده است. این بازار از سال 2017 تا 2021، به طور متوسط در سال 5.5 درصد رشد کرده است. سهم فروش آنلاین در کل این بازار اما به 7.4 درصد در جهان می رسد. بررسی ها نشان می دهد سهم قاره های آسیا و اقیانوسیه از بازار کالاهای سوپرمارکتی، با وجود زندگی 60 درصد از جمعیت کل جهان در این قاره ها، 36 درصد است. این درحالی است که قاره آمریکای شمالی با سهم 8 درصدی از کل جمعیت جهان، 26 درصد سهم از کل بازار کالاهای سوپرمارکتی را به خود اختصاص داده است.
در سال گذشته میلادی، سهم بازار ایران از بازار جهانی کالاهای سوپرمارکتی کمتر از 0.2 درصد اعلام شده است. اندازه بازار این کالاها در ایران تنها 23 میلیارد دلار است و سرانه آن برای هر نفر در سال به 270 دلار می رسد. این درحالی است که این رقم در ترکیه با جمعیتی مشابه ایران 1424 دلار تخمین زده شده و در کشوری مثل فرانسه، رقم سرانه خرید کالاهای سوپرمارکتی به 4946 دلار می رسد.
در ایران، گروه لبنیات و بستنی با سهم 19.3 درصدی از میزان فروش کالاهای سوپرمارکتی در رتبه نخست ایستاده است. نوشیدنی ها، تنقلات و کالاهای آرایشی و بهداشتی در جایگاه دوم و چهارم از کالاهای سوپرمارکتی فروخته شده در ایران قرار گرفته است. زیرگروه بستنی و فالوده پرفروش ترین محصول از نظر تعدادی در خرید حضوری و آنلاین افراد از سوپرمارکت های ایرانی است. هم چنین سیگار از نظر مبلغی، پرفروش ترین محصول در خرید حضوری و شیر پرفروش ترین محصول در خرید آنلاین بوده است. سهم 45 برند برتر از بازار سوپرمارکتی در ایران به 45 درصد می رسد. کوکاکولا، چی توز، مزمز، پگاه، کاله، دامداران، میهن، سن ایچ، شیرین عسل، گلستان، هراز، مهرام، اکتیو، فرمند، تلاونگ، عالیس، سان استار، پپسی، الیت، ایستک، نامی نو، رانی، نستله، لادن، اویلا، طبیعت و مای بیبی این سهم را در اختیار دارند.