پس از درج نام تپسی در فرابورس

اسنپ هم به بورس می رود

تاریخ 1401/03/03 ساعت 14:11

علاوه بر اسنپ،‌ دیجی کالا،‌ فیلمیو و کافه بازار هم برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند. بااین حال، جز تپسی، نام هیچ شرکت استارتاپی دیگری در اخبار مربوط به ورود به بازار سرمایه دیده نشده است.

در پاییز سال گذشته بود که نام تپسی به عنوان نخستین استارتاپ ایرانی که مجوز ورود به بازار سرمایه را دریافت کرده، خبری شد.  

حالا محمد خلج، مدیرعامل اسنپ از ورود این شرکت تا پایان سال جاری به بورس می گوید. به گفته خلج اسنپ از نظر ساختار داخلی، مالی و حقوقی تا پایان سال 1401 آماده ورود به بورس است. اما ورود استارتاپ ها به بورس به شرایط و مجوزهای این سازمان هم بستگی دارد.

خلج در حاشیه مراسم گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1400 گفت: «اسنپ برنامه ورود به بورس دارد؛ اما این موضوع به دو عامل بستگی دارد. یک جنبه، آماده‌سازی خود شرکت از لحاظ ساختاری است، این ساختار شامل ساختار حقوقی، مالی و غیره است و ما به صورت خود خواسته در حال انجام دادن اقدامات لازم هستیم ولی جنبه دیگر مربوطه به شرایط سازمان بورس دارد».

خلج همچنین در پاسخ به این سوال که اسنپ ابتدا مقدمات ورود کدام شرکت از مجموعه اسنپ را برای بورس آماده می‌کند، گفت: «این که کل شرکت یا بخشی از آن وارد بورس شود، نیازمند شناسایی استراتژی سهامداران و شناخت دقیق نیازهای بازار است و فعلا در این رابطه تصمیمی گرفته نشده است».

علاوه بر اسنپ،‌ دیجی کالا،‌ فیلمیو  و کافه بازار هم برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند. بااین حال، جز تپسی، نام هیچ شرکت استارتاپی دیگری در اخبار مربوط به ورود به بازار سرمایه دیده نشده است. مدیران دیجی کالا در نشست خبری رویداد بر خط این شرکت، اعلام کردند این مجموعه برای ورود به بورس منتظر اعلام ضوابط جدید است.

نماد معاملاتی «تپسی» به عنوان نخستین استارتاپی که به بازار سرمایه می شود، ۷ آذرماه ۱۴۰۰ به عنوان صد و شصت و چهارمین شرکت در این بازار، در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. با این حال زمان عرضه اولیه سهام تپسی هنوز نامشخص است. منشی پور، مدیرعامل تپسی،‌ یکی از چالش های اصلی ورود به بازار سرمایه را بدنه تصمیم‌گیر سازمان بورس و هیات پذیرش اعلام کرده بود که با ماهیت جدید شرکت ها آشنایی نداشتند.