
خودروسازان برتر جهان طی سالهای گذشته مبالغ هنگفتی را برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و استارتهاپهایی در این حوزه هزینه کردهاند. این سرمایهگذاریها برای تحقق استانداردهای سخت جدید درباره تولید گازهای گلخانهای در چین و اروپا است.
هیوندا و کیا بهتازگی یک استارتآپهای سازنده وسیله نقلیه الکتریکی در انگلیس را به یکی از باارزشترین استارتآپهای این کشور تبدیل کردهاند. سیانان گزارشی درباره این استارتآپ منتشر کرده است.
غولهای خودروسازی کره، هیوندا و کیا بیش از 110 میلیون دلار در استارتآپ Arrival سرمایهگذاری کردهاند. این استارتآپ ساخت وسایل نقلیه الکتریکی در حال حاضر یکی از باارزشترین استارتآپهای انگلیس است.
به گفته سخنگوی این شرکت، 100 میلیون یورو (110 میلیون دلار) مقدار سرمایهگذاری است که به این کمپانی تزریقشده است که به همکاری برای شروع خودرو میان این سه خودروساز میانجامد. ارزش این شرکت به بالای 3 میلیارد دلار رسیده است.
این سرمایهگذاری، یک رشد بزرگ برای استارتآپ 5 ساله Arrival است که الان حدود 800 کارمند در 5 کشور جهان ازجمله آلمان، ایالاتمتحده امریکا، روسیه دارد. دفتر این شرکت در لندن مستقر است.
Arrival میخواهد وسیله نقلیه برقی بسازد که تقریباً هزینهاش با خودروهای مدل سنتی که از سوختهای فسیلی استفاده میکنند، برابری کند.
نوآوری این شرکت در فرایندهای طراحی و ساخت پنهان است. پس از طراحی، مهندسان شرکت، برنامههای خود را به کارخانههای کوچکتر برای تولید میفرستند. Arrival دارای دو سایت تولیدی در انگلستان است و قصد دارد اولین خودروی خود را در اواخر سال جاری وارد بازار کند.
گفته میشود برنامه توسعهای شرکت حضور در بازارهای امریکا، آسیا و دیگر کشورهای اروپا است.
این شرکت از بستر «اسکیت بورد» مدولار استفاده میکند که اجازه میدهد طیف وسیعی از مدلها روی یک سیستم ساخته شوند. فولکسواگن، بزرگترین خودروساز جهان، سرمایهگذاری بزرگی در بستر تولید مشابه این انجام داده است.
نمونههای اولیه وسیله نقلیه Arrival یک ون تحویل کالای جعبهای شکل بوده که در حال حاضر مورد آزمایش است.
سرمایهگذاری هیوندای و شرکتهای تابعه کیا در Arrival باعث شده که این شرکت به ردههای برتر استارتآپهای انگلیس وارد شود. طبق جدیدترین تحقیقات انجامشده، تنها 5 استارتآپ دیگر انگلیس بیش از 3 میلیارد دلار ارزشدارند.
رئیس هیوندای، هفته گذشته در بیانیهای اعلام کرد که این سرمایهگذاری بخشی از یک استراتژی نوآوری باز است که توسط هیوندای و کیا دنبال میشود.
خودروسازان برتر جهان طی سالهای گذشته مبالغ هنگفتی را برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی هزینه کردهاند. این سرمایهگذاریها برای تحقق استانداردهای سخت جدید درباره تولید گازهای گلخانهای در چین و اروپا است.
فولکسواگن قصد دارد بیش از 60 مدل خودروی الکتریکی را طی دهه آینده به بازار عرضه کند. تویوتا در نظر دارد در سال 2025 نیمی از فروشش به وسایل نقلیه برقی مربوط باشد.