شهاب جوانمردی، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

امین الضرب، فرصتی برای معرفی الگوهای اقتصادی به نسل جوان

تاریخ 1398/10/29 ساعت 14:57

سال هاست که کارآفرینان و ارزش آفرینان در کشور ما به عنوان الگو مغفول مانده اند و تقدیر از بزرگان صنعت و کسب وکار بسیار کمرنگ بوده است.

چهارمین مراسم امین الضرب در تجلیل از کارآفرینان نمونه کشور برگزار شد. در این مراسم علاوه بر کارآفرینان از سه کارگردان و مستندساز که درباره مسائل اقتصادی و زندگی ارزش آفرینان و صنعتگران فیلم ساخته بودند، تقدیر شد.

شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ و عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره برگزاری مراسم امین الضرب در این باره گفت:« ایده برگزاری مراسم امین الضرب، متفاوت و اجرای آن کاری بسیار شایسته بود. سال هاست که کارآفرینان و ارزش آفرینان در کشور ما به عنوان الگو مغفول مانده اند و تقدیر از بزرگان صنعت و کسب وکار  بسیار کمرنگ بوده است. امین الضرب پس از سال ها در زمینه الگوسازی از کارآفرینان و صنعتگران وارد شده است و اگر به کار رسانه ای جدی تری در این زمینه انجام شود، فضا برای معرفی قهرمانان حوزه اقتصاد به جوانان بیش از گذشته فراهم خواهد شد».

استارت آپ ها و کسب وکارهای دانش بنیان هم در چهاردوره از مراسم امین الضرب مورد توجه قرار گرفته و تاکنون از کسب وکارهایی مثل کافه بازار، دیجی کالا و  آپارات تقدیر شده است. جوانمردی در این باره گفت:« در مورد صنایع جدید و قدیم تفاوت هایی در داوری وجود دارد. معیارهای مقایسه در کسب و کارهای جدید لزوما سال های بیشتر فعالیت و انجام یک فعالیت خاص نیست. در بررسی کسب وکارهای نوپا باید به معیارهای دیگری از جمله برند توجه کرد. پیشنهادهایی در این زمینه داده شده و امیدواریم در سال های بعدی، در مراسم های بعدی امین الضرب در داوری ها مورد توجه قرار بگیرد».

در بخش کارآفرینی از داود عابدی آملی، بنیانگذار گروه صنعتی تاژ و علی سالک نجات، بنیانگذار گروه صنعتی نجاتی (آناتا) تقدیر شد. آقایان شمس‌الدین و نورالدین نوربخش، بنیانگذاران گروه دامداران، نصراله ایزدپناه، موسس گروه صنعتی استیل‌البرز، مهدی خان‌محمدی، بنیانگذار گروه صنعتی نان ‌سحر، میلاد منشی‌پور، از بنیانگذاران شرکت تپ‌سی، علینقی مشایخی، اقتصاددان و از موسسان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، سهیلا ترابی ‌فارسانی، پژوهشگر‌ اقتصاد لوح و نشان امین الضرب را دریافت کردند.